fredag 18. juli 2014

Hjem kjære hjem

Hei dere!

Da var jeg hjemme i Norge igjen. Jeg har vært hjemme i en uke nå, jeg landa forrige fredag. Der var det både en og to overraskelser som venta på flyplassen. Jeg ble møtt av mamma og pappa og Jenny, og tante Gunni, Kine og Mathias. Det var så utrolig godt å se alle igjen og gi de en stoor klem. De sto der med plakater og flagg og greier. Det kom jo noen tårer fra meg da. 


Vi gikk til bilen, men der sto ikke den bilen jeg kom til flyplassen i fjor et år siden, men en ny bil. Det var jo en veldig koselig overraskelse det må jeg si. 

Det var egentlig veldig koselig å komme hjem til huset og gata og alt sammen må jeg si, selv om jeg nå savner USA og familie og venner der nede veldig mye. Jeg sitter hvertfall igjen med utrolig mye etter dette året og jeg angrer ikke et sekund. Jeg har vokst så utrolig mye, fått mye mer selvtillitt, og så utorlig mye mer. 


Etter jeg kom jeg kom hjem har jeg slappa av, rydda ut av alle koffertene mine og prøvd å fått plass til alt i skapet mitt (for det var ikke lite jeg tok med hjem), vært med venner og begynt å forberede meg til LS som begynner i august. 

Goodbye for now America
Det ble ingen oppdatering de siste ukene i USA desverre. Jeg hade besøk av mamma og tulla så det ble ingen tid til å skrive noe, men vi hadde det hvertfall veldig gøy sammen. Vi var i DC, NY, Ocean City og rundt der vi bodde og feiret 4th of July med familien. 


Dette er nok det siste innlegget jeg kommer til å skrive på denne bloggen. Det har vært utrolig fint å fått dele alt med dere og tilbakemeldingene fra dere. Tusen takk! 

mandag 30. juni 2014

Locks of LOVE

Hei dere!

I dag gjorde jeg noe jeg har tenkt på å gjøre ganske lenge; klippe minst 10 inches av håret mitt og donere det bort til de med kreft Jeg har tenkt på dette i 8 måneder nesten tror jeg, og i dag bestemte jeg meg for å endelig gjøre det. 

Jeg klipte av 14 inches (35 cm) av håret mitt og skal donere det til Locks of Love (LOL) I dag tidlig rakk håret mitt meg til korsryggen, nå rekker det såvidt skuldrene mine. Men, jeg liker det kjempemasse!
I like it a lot!
Ene grunnen til at jeg gjorde det her var jo for å hjelpe de som har kreft, men en annen grunn var fordi jeg har forandret meg så utrolig mye dette året her og jeg så på dette som en "ny" start. Jeg føler selv at jeg har brukt håret mitt som et slags sikkerhetsnett fordi det har vært så langt og jeg har kunnet "gjemme" meg bak det.Jeg hadde jo ikke verdens beste selvtillitt før jeg dro til USA. Les mer om det her. Det, og mye annet, har forandret seg dette året. Etter dette året i USA har jeg lært så utrolig mye om meg selv, jeg har fått så utrolig mye mer selvtilitt og jeg har blitt mye mer utadvendt og jeg har lært å ta sjanser. 
Jeg ser på det jeg gjorde i dag som en god gjerning, men jeg ser også på det som en ny start. Vi preikast!

  - Sigrid



søndag 29. juni 2014

Graduation and Senior Stuff

Mandag 23. juni hadde Lake Braddock graduation. Selv om jeg er utvekslingsstudent fikk jeg mulightet til være med. 

Vi hadde graduation rehearsal onsdag, torsdag og fredag uka før fordi alt måtte jo være perfekt til den store dagen. På fredag hadde vi Senior Awards på skolen og vi tre som er utvekslinsstudenter fikk være med. Vi fikk en Honor Graduate medalje og to diplomer.

Vår graduation ble holdt ved en college som er like ved her i en stadion. Det var rundt 680 personer i "Class of 2014" og det var rundt 11 000 andre som kom, så det var en del der. 




På mandag kveld/natt til tirsdag hadde vi All Night Grad Party på et senter ikke så langt unna skola. Der hade vi mange forskjellige aktiviteter som svømming, fotball, mekanisk okse, kasino og mye mat. Det startet klokka tolv og sluttet klokka fem dagen etter. Hvis vi dro før det sluttet ringte de foreldrene våre for å  gi dem beskjed. Det var en veldig fin kveld, tror jeg la meg klokka seks. 

På tirsdag kom mamma og Tulla. De skal være her i to uker.  Det var så utrolig godt å se de igjen etter nesten 11 måneder. Vi kom hjem fra New York for ikke så lenge siden. I morra skal både jeg og Tulla klippe oss kort. Hun gleder seg, jeg gruer meg. 



Sov godt dere!

- Sigrid


lørdag 21. juni 2014

Canada og Niagara Falls

God lørdag!

Igjen er jeg sein med å legge ut oppdateringer her på bloggen. Forrige helg dro Liisa, Mom og jeg til Canada med noen av de samme vi dro til Ocean City med. Vi kjørte opp, så det tk rundt 9 timer.Turen var litt lang å kjøre men det gikk greit.

Fredag gjorde vi ikke så mye. Vi gikk ut å spiste på kvelden og så fyrverkeri.

Utsikten fra hotellrommet
The Ferris Wheel
Bildet er hentet fra google fordi jeg ikke fikk noe bilde selv.. 
Lørdag så vi fossen, vi gikk en vei som gikk langs med elva, vi gikk bak den og vi var ute i en båt som går veldig nær fossene rundt der. 










Før vi dro hjem på søndag dro vi til et sommerfugl sted, hvor det var utrolig mange sommerfugler inne. De fly rundt oss og noen av de satt deg på oss. 


Det var en veldig fin helg. Jeg har hatt veldig mye i det siste. For ikke så lenge siden kom jeg hjem fra graduation parties. I morra skal jeg på rafting med fotballaget så det gleder jeg meg masse til.

God natt! 

 - Sigrid

onsdag 11. juni 2014

Prom 2k14

På fredag hadde skolen min senior prom. Selv om jeg teknisk sett er en junior, lar skolen oss som er utvekslingsstudenter å bli regnes som seniorer på noen punkter (hvis det gir mening?). Så jeg får gå på prom, walk the stage på graduation osv.

Liisa og jeg, og sikkert alle de andre seniorene på skolen tok oss fri på fredag fordi vi måtte jo ha tid til å gjøre oss klar. Jeg fikk manikyr midt på dagen, før vi henta ei venninne av meg på skola som skulle fikse håret mitt. Det ble så fint! Og krøllene satt i hele kvelden og natta.

Seble og meg

Jeg gikk med Liisa og noen andre i en gruppe som jeg gikk med til homecoming, noe som var veldig koselig. Vi tok bilder i en park før vi dro ut å spiste middag.
Etter middag dro vi dit prom skulle være og resten av kvelden ble det musikk, dansing, og møtte noen kjente selvfølgelig.

My Estonian Princess <3



"Paint me like one of your French girls"

Jeg må nok si at jeg likte prom på min egen skole mer enn det andre fordi jeg kjente mange flere, men også fordi det var litt mer preg over det hele.

Ha en fortsatt fin uke!

 - Sigrid 

fredag 6. juni 2014

Ocen City

Forrige helg var jeg i Ocean City med rundt 20 andre. Vi bodde i et hus like utenfor Ocean City. Fredag dro vi på stranda, det blåste og var egentlig ikke så varmt, så ble ikke mye bading. Vi spilte fotball og løp rundt der. 




Lørdag dro vi til en øy med villhester som heter Assateague Island. Vi spilte fotball på stranda og hadde piknikk der, og nøt det fine været. På kvelden var vi ute på boardwalken. Søndag dro vi ut med båt og tubing. Jeg kunne drevet med det hele hver eneste dag. 






Søndag dro vi ut med båt og tubing. Jeg kunne drevet med det hele hver eneste dag. 




I dag er jeg og Liisa, og sikkert resten av seniorene på skola, hjemme fordi vi har Prom i kveld. Håper dere får en fin kveld! 

søndag 25. mai 2014

17. mai en uke for sent

Som vanlig er jeg utrolig treig med å få ut nye blogger. 

Forrige helg var det jo 17. mai. I år byttet jeg ut bunad og tog med fotballdrakt og kamp. Det  var veldig rart å ikke være hjemme med de vanlige 17. mai tradisjonene. Jeg må si jeg savnet solo, is, og den tradisjonen jeg er vandt med på 17. mai. Neste år er jeg jo russ, så jeg satser på at det blir en bra feiring.

Jeg bakte bløtkake til familien min her nede med det norske flagg på, så et ble hvertfall litt feiring.


Kontraster

Håper alle hadde en super 17. mai!

 - Sigrid